Serviceanmälan

Här gör du som hyresgäst din felanmälan eller servicebeställning

Nytt nummer för serviceanmälan 

Detta nummer avser endast fastigheter där drift och skötsel i din fastighet utförs av Newsec Technical Services. Vi ber dig vänligen att ringa 010 129 59 71. Öppet dygnet runt. 

Information kring hantering av service med anledning till Corona

På Newsec följer vi restriktioner och riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Vi ber dig som hyresgäst att följa folkhälsomyndighetens riktlinjer och avvakta med din serviceanmälan om den inte är av akut karaktär.

Är din serviceanmälan akut (t.ex. en vattenläcka) ska du självklart rapportera denna. Vänligen informera oss om eventuell smittorisk så att vi kan vidta lämpliga åtgärder.

Newsec följer noggrant utvecklingen och kommer löpande att uppdatera vilka åtgärder som kan komma att påverka dig som hyresgäst. I dagsläget är inte vår verksamhet påverkad men om den skulle bli det ber vi om din förståelse då vi kommer att agera för din och våra medarbetare säkerhet.

Använd formuläret för att anmäla, ej akuta fel i din bostad, lokal eller i fastigheten. För akuta fel kontaktas driftföretaget via telefon, telefonnumret till driftföretaget visas när du valt adress i sökfältet.

Gör så här: 

  1. Börja med att fylla i adressen i sökfältet för din lokal eller bostad.

  2. Fyll i uppgifterna i formuläret. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter i textrutan. Personuppgifter lämnas endast i de fält som är avsedda för detta.

  3.  Du kommer att få en bekräftelse på att din felanmälan är skickad till den e-postadress du angett. Använd ärendenumret som du fått i mailet när du är i kontakt med driftföretaget, i mailet finns det även en klickbar länk för att kunna följa ditt ärende via webben.

OBS! För en del adresser finns det ännu inget formulär kopplat. Istället visas endast kontaktuppgifterna till fastighetens driftföretag. Använd dessa kontaktuppgifter för felanmälan/beställning.